søndag 26. juli 2009

Trening på Averøya...

Jeg føler at utfordringene står i kø når det gjelder puberteten til Felix, men jeg er fast bestemt på å takle alt som dukker opp. Heldigvis har jeg Linn som kan gi meg råd når jeg trenger det midt oppe i de forskjellige situasjonene.

Kjell Rune, Linn, Pia, Torfinn og Katrine dro til Avrøya for å trene sammen med en del lokale hundefolk. På Averøya var det mange nye hunder og Felix bygde opp et enormt stress da jeg tok ham ut av bilen. Kriteriet var slakt bånd og at han var stille. Vet ikke hvor mange ganger jeg måtte ta ham tilbake i bilen, men det var maaaange. Jeg vet at dette er et skikkelig tålmodighetsarbeid, men jeg har tro på at om jeg kommer meg gjennom den utfordringen her så kommer jeg til å få en roligere hund.

Vi fikk grusbanen for oss selv og da tenkte jeg egentlig å kjøre innkalling fra sitt siden dette er en rimelig safe øvelse for oss, men ikke akkurat i dag. Det ble alt for vanskelig og han ville ikke ta noen av belønningene. Han var derimot villig til å jobbe for å få lukte på bakken. Derfor gav jeg ham vær så god for hver gang han så på meg. Dette var alt jeg kunne kreve av ham der ute.

Da jeg kom tilbake til Molde stoppet jeg på skaret og Linn og jeg gikk bort til agilitybanen. En hel flokk med sauer hadde samlet seg der, men det brydde ikke Felix den dagen her nei. :) Snusing er tingen. Noe han derimot syns var morsomt var å trene hinder. Da kom endelig fokuset hans tilbake og jeg avsluttet der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar