torsdag 19. november 2009

Pubertetsgutten min...

I helgen inviterte Pia og jeg til sportrening på Eide (ved hytta mi). Det ble med ganske mange; Mona/Lukas, Svein Tore/Chili, Catrine/Cali, Torfinn/Chika, en fra Averøya, Kjell Rune/Bree og Pia/Wilma og jeg og Felix. Vi hadde tre herlige timer der vi brukte dyrket mark og terreng i skog til å gå spor. Disse sporene gikk vi:
  • U-spor på dyrket mark. Var en del motvind den ene veien og da fikk jeg faktisk et litt bebreidene blikk fra Felix før han gikk videre, men de andre retningene gikk det supert. Brukte 4 konger i sporet.
  • Spor inne i skogen. Skulle vel ligne på en u, men hadde man sett det i luftlinje så hadde det nok sett noe skjevt og bulkete ut. Ventet i 50 minutt før jeg gikk sporet og det var ikke noe problem.
  • Spor med figurant. Her skulle Felix og jeg finne Pia. Dette var dagens morsomste spor. Felix var suuuupergira og jeg hadde ikke anelse om figuranten var så her var det bare å stole på hunden. Felix var målbevisst og pep når matmor ble litt for treig til å komme seg rundt trær eller over tuer. Felix fant figuranten og fikk leke med kong. MORO

Utenom det så trener vi jo lydighet også. Mandag hadde jeg ham løs i tunnelen sammen med Frida. Det gikk kjempebra. Trente blant annet dekk og bli mens jeg sprang rundt biler og lekte indianer og stå under marsj, mens Frida trente på å springe til kjegla like ved. Veldig fornøyd.

Tirsdag trente jeg med Felix sammen med Marta, Frida og Wilma. Lot båndet bare henge etter ham på bakken og han var veldig fokusert. Tok 3 stå under marsj den gangen her også og en del fri ved fot (marsj og sakte marsj). Var ikke noen lyd på ham. :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar