søndag 24. januar 2010

Kjedsomhetstrening.

Jaja. Nå er jeg inne på noe nytt i mitt treningsprogram. Kjedsomhetstrening er akkurat så kjedelig som det høres ut. :)

Jeg har øvd mye på at jeg kan sitte på huk eller på stol, men ikke så mye på at jeg skal stå helt i ro og Felix skal slappe av. Derfor har Felix begynt å lage en del lyd når vi står i ro. Dette skal jeg få bukt med nå.
  • På tur eller i tunnelen stopper jeg opp og han skal bare kjede seg. Dvs at han får godbit eller vi går videre kun om han er helt stille og ikke peser. Dette er et tålmodighetsarbeid uten like, men det begynner allerede å gi resultater. Jeg står også i ro en god stund etter at han har sluttet å lage lyd. Om han bjeffer/piper snur jeg meg bort og gir han ingen oppmerksomhet.

Felix syns derfor at mammaen hans er ekstremt kjedelig for tiden. Han er vant til at jeg finner på mye morsomt og trener på alt mellom himmel og jord, så dette er nytt, men jeg MÅ få bukt med stresset før jeg kan jobbe videre.

1 kommentar:

  1. Tips: Les Lenas blogg http://www.klickersmart.se/2010/01/24/att-dra-ner-forvanta-och-skapa-lugn/

    SvarSlett