tirsdag 2. juni 2009

2. helg i sandane. Hvor står vi?

I helgen var Pia, Linn og jeg i Sandane på elitegruppe for andre gang. Jeg er VELDIG fornøyd og er full av motivasjon. Etter helgen i sandane så ser jeg at jeg må legge mer vekt på grunnarbeidet fremover. Jeg må også bli flinkere til å øve inn delmomentene før jeg kjeder dem sammen.
Vi hadde et tett program i helgen:
  • Apporteringstrening (Felix plukket faktisk opp apporten. ;)
  • Dekk fra holdt. Må baklengskjedes og trene mer på flyt på liggen før jeg går videre.
  • Fellesdekk (hehe dette skal jeg trene på på hundeklubben. Har ikke fokusert noe særlig på denne enda.
  • Fremadsending til kon. En av de øvelsene som sitter best. Skal baklengskjede den skikkelig slik at alle delmomentene har god flyt før jeg kjeder det sammen.
  • Stå under marsj (Felix var sliiiiiten og fokuset var heller labert, men vi skal trene på den så den sitter skikkelig).
  • Neseprøve (Felix klarte ikke mer i varmen, så han fikk legge seg i skyggen under en benk. Skal heller presentere han for denne senere).

Alt i alt så er jeg kjempefornøyd. Hunden er et arbeidsjern som tar alt av belønninger; drakamp, pipeballer, tennisballer, wubba-kong, tisseflekker, frisbe, bamser, ja, alt mulig. Jeg har brukt myyye tid på å jobbe med lek og det ser jeg at jeg har utbytte av nå. Jeg er glad for å ha fått noen fokusøvelser som jeg skal øve på videre:

  • Fremadsending til kjegle
  • Stå under marsj
  • Fri ved fot.

Takk til Marianne for nok en lærerrik helg. Det er mye for meg å fordøye på en gang, men jeg prøver å få med meg mest mulig. Bra at neste samling er så snart.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar