tirsdag 11. august 2009

Begivenhetsrike dager...

Har trent litt forskjellig i det siste... Her kommer en oppdatering.
  • Stimuluskontroll (bruk av "feile" kommandoer og han skal kun reagere på rett kommando) på sitt/ligg i front. Denne er jeg veldig fornøyd med. Han fryser f.eks sitt mens jeg sier bare tullete ord, helt til han får rett kommando for ligg. Sjelden feiling på denne :)
  • Avstandskommando på sitt/ligg. Bruker planke for at han skal holde seg bak den. Han flytter seg ikke forover og har raske bytter, men har en tendens til å flytte seg sidelengs mot venstre. Lurer på å finne en palle som vi kan øve på.
  • DZ utenfor ringen som jeg har laget her hjemme. Fungerer supert. Har kjørt litt hele øvelser. Feks innkalling fra sitt, dekk fra holdt, hinder, fri v/fot og stå under marsj.
  • DZ på hinder trente jeg i dag. Brukte vom pølse. Da måtte jeg senke kriteriene en del for han låste seg litt siden han digget pølsa. Noen ganger sa jeg vær så god bare for at han kom inn i utg.st før øvelsen. Delte opp i tre delmoment.

Planen fremover er ruta... Har ikke begynt på denne enda, men skal prøve å få gjort det i morgen... :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar