mandag 3. august 2009

Litt av alt mulig :)

I dag trente jeg på skaret sammen med hundeklubben.
  • Metallapport. Fant en skikkelig stor metallapport. Felix syns det var æææsj, men han gapte over og passet på at tennene ikke kom borti. Fant en treapport etterpå og det syns han var myyyyye kjekkere. Øvde litt på opptaket. Han er litt usikker der enda. Veksler mellom å plukke den opp, bruke den som labbe-target og legge seg ned og prøve å nistirre på den :)
  • Flyt på ligg og sitt. Han er veldig god på dette når jeg sitter så jeg prøvde å stå foran ham den gangen her. Vekslet fint. Brukte kommandoene.
  • Stå under baklengs marsj, med kommando. Hadde noen ståer som jeg var knallfornøyd med. Dette er en av de øvelsene han greier selv om det er en del forstyrrelser.
  • Freestyle. Slo på musikk i bilen og lekte oss litt. Slalom mellom bena, rygge mens han er mellom bena og dansesteg :)
  • Fellesdekk. Her stappet jeg i Felix godbiter så raskt jeg bare kunne. Var en del forstyrrelser så her var det å senke kriteriene maksimalt. Bikker veldig lite over på skinka for tiden. Om han gjør det så retter han seg opp selv, eller jeg legger ham ned på nytt.

Felix har blitt myyyye mer stille i bilen. Det er sjelden at han lager lyd nå. Han stuper inn i bilen her hjemme og er mye mer avslappet i buret. Når jeg tar ham ut av bilen er det også mye mindre lyd og han blir bare flinkere og flinkere til å gå med slakt bånd. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar