onsdag 16. september 2009

Hva trener vi på?

Fordi om jeg ikke har vært så flink til å blogge i det siste så er det mye som har skjedd på treningsfronten. Jeg har fokusert veldig mye på stress og belønne Felix for å klare å ha selvkontroll i nærheten av biler og andre hunder. Jeg har avslappingsøvelser hjemme og det ser ut til å gi uttelling. Hjemme er Felix veldig grei å ha med å gjøre. Pappa går på tur med ham når jeg er på skolen og han er rolig inne. På turer pleier jeg å kjøre ståøvelser, fri ved fot og innkallinger.

I går og i dag:
  • Holde dekk mens jeg dro rundt på et ratt-akebrett på grusen og gikk og raket rundt ham. Dette er ting som kan trigge gjeterinnstinktene, men det gikk supert. Pappa og jeg lekte også indianer rundt ham. Brukte DZ med mat i matfat.
  • Holde dekk mens Pia pep med pipeleke, Linn hoppet over ham, og jeg rullet rundt på bakken.
  • Fellesdekk sammen med Wilma og Frida mens Tone gikk sikksakk mellom hundene og Linn sang. Strakk strikken til 15 sekund med så mange forstyrrelser på en gang.
  • Fri ved fot, vendinger, holdt.

Jeg skal snart på ny samling i Sandane og jeg kommer til å fokusere på å prøve å få noen øvelser konkurranseklare. Planlegger:

  • Fri ved fot evt lineføring ved fot.
  • Dekk fra holdt
  • Innkalling fra sitt
  • Stå under marsj
  • Hopp over hinder

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar