mandag 28. september 2009

Stuetrening

I dag hadde jeg en kveldsøkt med Felix. Tar med det jeg trente på i går også.
  • Stå under marsj. Kjørte denne flere ganger bare for å se at den "sitter". Gikk kjempebra. Setter seg ikke lenger når jeg kommer opp på siden.
  • Dekk med forstyrrelser. Felix er kjemperedd paraplyen som pappa bruker når han skal gå på tur, derfor åpnet jeg paraplyen og klikket for at han klarte å holde posisjonen. Han spratt opp de første gangene helt til han skjønte gamet, og da ble paraplyen nesten morsom. Slo den sikkert opp 20-30 ganger til jeg så at kroppen ikke strammet seg når jeg åpnet paraplyen.

I dag.

  • Plukke opp apporten. Denne kjørte jeg flere ganger. Belønnet med godbiter. Var veldig obs på at han holdt apporten litt før jeg klikket, og jeg klikket faktisk ikke en eneste gang mens han spyttet den ut.
  • Felix tok apporten og fikk kommandoen sitt. Dette var fordi han "låser" seg litt når han får apporten i munnen. Han klarte ikke å sette seg så jeg tok flere repetisjoner med sitt uten apport før jeg prøvde igjen. Denne gangen satt han seg og da ble det jubel under taket. Prøvde flere ganger og han fikk det til hver gang.
  • Så tok jeg en runde med å komme inn i utgangsstilling. Gjorde feil de første gangene for jeg ga kommando for å komme inn i utgangsstilling. Jeg oppdaget ikke dette før jeg pratet med Linn. Kjørte derfor på med en ny økt der jeg belønnet for frivillige utgangsstillinger og ga ham apporten da. Det gikk kjempefint. Han nølte litt mer da, men han kom inn. Ikke antydning til å slippe apporten før klikket. Han holder veldig stødig. :)

Det var dagens økt. Ser ut til at marerittøvelsen min ikke blir så ille alikevel. :)

1 kommentar: