onsdag 7. oktober 2009

Siste kurshelg i Sandane.

Da var siste helgen på Sandane over og jeg syns det er kjempetrist. Marianne har vært helt super og en skikkelig god motivator gjennom hele kurset. Da jeg begynte der var det masse som ikke var på plass, men gjennom det siste halve året har vi lært utrolig mye. Her er et sammendrag av hva vi trente på i helgen:

  • Fellesdekk. Vi strever litt med denne. Felix blir veldig opptatt av de andre hundene, så jeg måtte trekke meg ganske langt bort fra de andre hundene. Klikket og belønnet hyppig med godbiter.
  • Ruta. Denne er jeg fornøyd med. Brukte musematte til å begynne med. Marianne tok musematten bort etter noen repetisjoner og Felix fant midten. Hver gang vi byttet retning la hun ut musematten før hun fjernet den igjen. Begynte også med ståen. Kjørte noen ståer midt i ruten før jeg trakk meg ut igjen. Kommanderte stå da han var i midten og belønnet med drakamp. Marianne skrøt av ståene hans fordi han hopper rundt når han får høre kommandoen.
  • Fellesdekk og tannvisning. Tannvisningen var ikke noe problem for Felix. Har trent mye på denne i forbindelse med utstilling. Om jeg skulle kicke på noe her så er det at han blir så ivrig når noen kommer bort og skal "hilse på" at han bryter lett utgangsstillingen.
  • Baklengskjedet hele stå under marsj. Måtte dele denne opp i to for etter ti minutt sa Felix fra at han var sliten. Begynte å løpe rundt og bjeffe på tilsynelatende ingenting. Belønnet med DZ med godbitskål første økten og drakamp den andre.
  • Fellesdekk igjen
  • Ruta. Kom enda lenger den gangen her. Farten var knallbra.
  • Skulle prøve hinder med sitt, men Felix var sliten og klarte ikke å konsentrere seg.
  • Dirigering. Sto ved kjegle og skulle jobbe med å lære Felix håndsignal til to musematter. Har jobbet med denne før, men det virket som Felix var helt utslitt. Travet til musemattene og hadde ikke futten som han pleier å ha.

Jeg håper å se Marianne igjen på runderingskurs i Molde til våren. Tusen takk for alt jeg har lært, Marianne!!!! Lykke til med videre trening til Bergljot og Beathe. Håper det ikke blir lenge til vi møtes i ringen. :)

Mine planer fremover: Observatør på kurshelgene til Maria Hagstrøm i Trondheim og så håper jeg at jeg kommer med på klikkertrenerkurset til Canis v/Morten Dyndahl som skal holdes i Kristiansund.

1 kommentar:

  1. Gøy å lese om elite klassens øvelser også, vi er selv bare i rekrutt, men håper å kunne gå videre :)

    SvarSlett