søndag 25. oktober 2009

Nå begynner vi å ha det morsomt igjen.

Har ikke fått trent på annet enn stress i det siste så nå vil jeg begynne å trene igjen. Her er et sammendrag fra de to siste dagene.

  • Innkalling fra dekk med stå og dekk (klasse III). Har begynt å trene på det siste delmomentet der han legger seg under innkalling. Har ikke begynt med denne før nå. Klikket og belønnet for frivillige dekker i front. Så kastet jeg godbitene bak ham og fikk ham til å komme mot meg på større og større avstand (4-8 m)og legge seg frivillig på vei inn. Dette gikk helt supert. Gjorde det samme dagen etter. La også på kommando og jeg er kjempefonøyd med dekkene. Han smeller ned i dekk fra trav.
  • Apporten. Tok noen frivillige utgangsstillinger før jeg la fra meg apporten foran meg. Felix plukket den opp og kom inn i utgangsstilling. Slipper på slipp-kommando, men kan av og til være litt for løs i grepet så jeg ga ham apporten sittende i utgangsstilling og øvde på at han ikke skal slippe for tidlig. Super økt. Første gang jeg har tatt denne ut fra stua.
  • Innkalling fra sitt. Har hatt det med å stemple meg på vei inn, men i dag var ikke dette noe problem. Er ekstremt intens på vei inn i utgansstillingen. Hopper 180 grader rundt rett inn på siden min.
  • Dekk og bli. I dag strakk jeg tiden. Gikk fra ham og sto i 2-20 sekunder før jeg gikk tilbake. Gikk også bak en vegg så han ikke så meg og ventet i 10 sekund før jeg gikk frem. Ikke noe problem der.

Hadde også bytrening på fredag og fellesdekktrening sammen med 2 andre hunder. Gikk kjempebra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar