tirsdag 27. oktober 2009

Vi går videre med apporten.

Etter å ha vært medinstruktør på valpekurs dro jeg hjem og lot Felix jobbe for middagsmaten sin; Vom og hundemat. Brukte DZ med skål.

  • Avstandkommandering. Sitt opp fra ligg. Låste seg litt pga at jeg satt skålen bak ham for første gang. Etter et par repetisjoner så det ut til å løsne litt og han har fine oppsitter.
  • Hopp over hinder (verktøykasse) med apport. Denne var litt vrien. Brukte DZ med skål på den andre siden av hinderet. Ga ham apporten og slapp ham og sa vær så god like etter hinderet. Det spennende var her og se om han fant seg i å hoppe over noe med apporten i munnen og det var ihvertfall ikke noe problem. Ser at jeg trenger en medhjelper på denne for å gi ham apporten og slippe ham mot meg.
  • Metallapporten (metallstang). Han husket treningen fra i går og holdt den i munnen. Det morsomme med stangen er at han er nødt til å holde et godt grep, hvis ikke faller stangen til den ene siden. Han syns ikke det er noe problem å holde den og det er jeg superfornøyd med.

Morsomt å komme i gang med det jeg tidligere har gruet meg slik til. :) Felix er verdens beste. Ikke noe bråk da han satt i bilen under kurset i dag heller. Flinke gutten min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar