mandag 26. oktober 2009

Metallapporten! Mareritt ble drøm ;)

I dag har jeg vært hos hundeklubben og siden Felix har hatt noe stressende helg (utsatt for løpetispe o.l) forventet jeg egentlig at stresset var litt høyere i dag. Brukte lang tid på å belønne i buret og avslapping utenfor bilen langt unna de andre hundene. Men noe fikk vi da gjort.
  • Dekk og bli. Dette var mens de andre hundene var i tunnelen. Ørene er vendt fremover mot hundene og han har det stive gjeterblikket mot dem, men allikevel greide han å holde posisjonen. Merkelig fyr. Lot denne økten være kort siden det var utfordrende for ham

Etter at de andre hundene hadde dratt var Felix tilbake i treningsmodus og jeg fikk trent litt i tunnelen med pappa som ivrig tilskuer.

  • Innkalling fra sitt. FOR en intensitet. Nesten så det blir for mye av det gode med en hund som kommer i FULL gallopp. Kjenner at jeg skjelver litt i bena når han nærmer seg og jeg er like forundret hver gang han greier å hoppe inn i utgangsstilling.
  • Stå under marsj. Veldig bra. Ble litt ivrig og satt seg litt skjevt da jeg kom tilbake til ham (venter gjerne noen sekund før han får kommandoen), men jeg kjøpte den i dag.
  • Dekk fra holdt. God kontakt, rask dekk og fin oppsitt. :)
  • Dekk og bli med ekstreme forstyrrelser. Her prøvde jeg å være kreativ. Hoppet og spratt rundt ham. Tok froskehopp, var indianer, hest som gallopperte rundt. You name it. Den eneste han reagerte på var da jeg kom rett mot ham i luftig gallopp og skulle bruke ham som hinder. Haha. Dempet meg litt og gikk over de neste gangene, men vi skal greie det neste gang ;)

Da vi kom hjem var Felix rasende fornøyd med den nye ballen sin. Det kom nemmelig godbiter ut av et hull og det syns han var skikkelig kult. Det MÅTTE jeg jo bare benytte. Har en metallstang som er på tykkelse med metallapporten og så var vi i gang.

  • Metallapporten. Tok grepet. Gikk så bakover og han holdt i mot. Neste økt ga jeg ham den i utgangsstilling og min kjære hund HOLDT. Tok denne flere ganger og gjett om det ble julekveld. Haha. Felix er RÅ. Hvorfor i alle dager har jeg utsatt denne? Nå skal det trenes apport. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar