torsdag 10. desember 2009

Konkurransetrening i tunnelen.

I dag hadde Linn og de andre i hundeklubben virkelig gjort seg flid. De hadde satt opp konkurransering med ringbånd og hinder. Det var et supert tiltak. Det fikk alle til å trene mer og det var nesten så det ikke var opphold i ringen i det hele tatt.

Vi var også så heldige å få besøk av to trivelige jenter som klikkertrener fra Kristiansund med boxer og Rottweiler i dag. Morsomt at de kom så langtveis fra.

Felix var i humøret for litt lyd i dag, men fremskrittene kommer fortsatt på løpende bånd. Jeg klarer lettere å få ham ned igjen i stress og klarer å få trent litt selv om Felix har vært stresset. Han har lett for å flyge opp igjen, minner litt om en jojo (kanskje det skulle vært navnet hans?), men ringbåndtreningen som jeg hadde i sommer viste seg å ha gjort stort utbytte.
  • Fri ved fot (brukte langline). Tross forstyrrelser greide han fint å holde fokuset i ringen. Brukte DZ med drakampleke utenfor ringen. Han er litt vimsete og tross stålkontakt spretter, logrer og hopper han ved siden av meg. Jeg elsker energien og gleden hans, men det blir litt uryddig. Brydde meg ikke så mye om det i dag, men feilet ham da han plutselig spratt sidelengs ved siden av meg (sideføring ville jeg ha kalt det i hesteverdenen) ;). Tok ca 5 repetisjoner
  • Stå under marsj. Denne kjørte jeg hele øvelsen på. 3 repetisjoner som gjorde meg så fornøyd at jeg jublet på vei ut for å belønne :) .
  • Dekk under marsj. Han dekker raskt og ligger rolig. Når han setter seg opp har han en tendes til å hoppe (og da mener jeg HOPPE) opp i sitt og rompa kommer rett ut. Trente på dette da jeg kom hjem og kjørte ca 15 repetisjoner med perfekte sitt-opp'er. Er nok bare høy belønningsforventning, så jeg må trene en del på dette fremover.

Er kjempefornøyd med treningen i dag. Det gikk greit å få ham ned i stress og han er super i ringen!!! :) VERDENS BESTE FELIX!!!! :)

1 kommentar:

  1. Hei!
    Var koselig å hilse på dere igår altså :)
    Har dog fortsatt litt dårlig samvittighet for det lille sammenstøtet til Hermine og Felix.. :(

    Vi sees vel på Mandagen igjen :)

    Hilsen Anette og Hermine :)
    www.athleticas.norblogg.net

    SvarSlett