mandag 7. desember 2009

Begynner Felix endelig å lande?

I dag hadde jeg med Felix på hundetrening med et enkelt mål:
Å kunne gå på tur i tunnelen mens de andre hundene trente.

Felix viste seg derimot å være mye roligere enn forventet og vi fikk trent litt. Gikk litt fri ved fot i nærheten av der de andre satt i stolene sine. Jeg måtte finne frem litt rare belønninger da... Rockering ser kanskje litt latterlig ut å bruke som belønning, men det var det som var tingen i dag :) Alt for en god økt. Hehe.

Hva trener vi på for tiden?
  • Sitt, dekk og stå. Denne blir jeg ALDRI fornøyd med. Trener den hver dag.
  • Innkalling med stå. Denne begynner å bli ganske så bra. Funker fint i trav og sakte gallopp. Har ikke dratt den noe lenger enn det.
  • Stå under marsj. Den er baklengskjedet og er ganske bra, men alt kan perfeksjoneres, så jeg jobber med en bråstopp.
  • Apporten.

På tur pleier vi å trene på innkalling fra sitt. Kaller ham inn på plass. Dekk og bli. Innkalling med stå.

Jula nærmer seg så denne gangen blir det et julebilde :)


1 kommentar:

  1. Rockering?! Hvordan belønner du med den? Det må jeg se :D hehe

    Kjekt at det går fremover med Felix. Beunderer den jobben du legger ned...

    SvarSlett