onsdag 25. november 2009

Vi prøver ut nye ting! :)

I dag ble det sent-på-kveld trening på Felix. Matmor var trøtt og sliten, men han klaget ikke selv om jeg lå leeeeenge og sov på sofaen. Han er utrolig harmonisk hjemme.

Hva trente vi på?
  • Kjeglen. Plukket denne litt fra hverandre, for han var så gira at han veltet kjeglen. Trente da heller på stå ved kjeglen og kastet godbitene ut i gresset i mørket så han måtte snuse etter de. Da roet han seg litt og fikk mange frivillige pene ståer ved kjeglen. Etter noen repetisjoner trente vi på å løpe ut til kjeglen igjen. Kommando-ordet er "ja".
  • Innkallingstrening. Var egentlig litt vanskelig for han holder seg hele tiden i nærheten av meg. :) Men det vil jeg IKKE klage på. Belønnet med frisbe, for det syns han er så artig.
  • Ligg og bli mens jeg går ut i mørket. Dette var IKKE populært. Greit når jeg går bak en vegg, men å forsvinne i mørket var ikke noe særlig :)Måtte kjøre denne noen ganger til han lå. Han er jo søt og da.
  • Luktdiskriminering. Kjøpte pinnekjøttspinner i går med tanke på denne treningen. Jeg gikk ganske fort frem, for han skjønte raskt poenget. La ut en pinne som jeg hadde tatt på og en som var steril. Begynte med at han skulle stikke nesen borti rett pinne. Det at han plukket opp kom bare av seg selv, og jeg passet på å klikke raskt før han evt begynte å tygge på den. Felix plukket opp den rette ca 40/41 ganger. En bom altså. Dette er jeg fornøyd med. Jeg byttet om på plasseringen på de to pinnene hele tiden og jeg ble glad da han skjønte at han skulle bruke nesen så raskt.

Nå ligger det en sliten hund rett ut ved siden av meg her. Mye nesearbeid i dag og det tar på. :) Under er et bilde av Felix som valp. Dette var det første bildet jeg så av ham :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar