onsdag 4. november 2009

Avstandskommandering.

Vi jobber mot avstandskommanderingen. Jobber parallellt med at han skal tilby på avstand og nært. Jeg vil ikke legge på kommando enda, for jeg er ikke helt fornøyd enda. Hvordan ligger vi an?
  • Dekk. Liggen er god. Denne er under kommando. Den er fin både fra stå og sitt.
  • Sitt. Denne er fin fra stå, men den er ikke så god fra ligg. Han løfter litt for mye på rompa enda. Vil at han skal sprette opp uten å løfte rompa fra bakken.
  • Stå. Kun frivillig. Går ofte et par skritt tilbake når han reiser seg. Har trent en del inntil vegg/sofa for at han ikke skal ha mulighet til å rygge.

Alle disse tilbyr han med lik sannsynlighet. Pleier å dele de opp i frivillige økter.

  • Sitt/ligg
  • Ligg/stå
  • Sitt/stå

Jeg vil ha disse perfekte før kommandoene kommer på. Intensiteten er absolut der. Han tilbyr et rikt antall i løpet av en to minutters økt. Nå er jobben å shape frem slik jeg vil ha dem. Syns det er morsomt å perfeksjonere. Har tenkt å bruke en palle (evt noe lignende) når jeg skal trene på avstand. Denne skal han holde seg oppå. Da vil han ikke ha så stor mulighet til å flytte seg bakover eller forover om han skal holde seg på pallen.

  • Spor. Har trent en del spor i det siste. Går 200 meter spor med 4 konger i sporet. Han eeelsker å gå spor. Legger ut godbitsøk inne hver dag også, men det har blitt så lett for ham nå for jeg klarer ikke å finne nye kreative gjemmesteder lenger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar