mandag 23. november 2009

Vi trener der vi kan.

I dag var Felix og jeg i tunnelen en snartur. Var helt stappfullt med folk der. I dag hadde jeg bestemt meg for å ta bytrening og senke noen av forventningene som Felix har til å trene i tunnelen. June, Kjell Rune/Bree og Jan Kjetil/Balder ble med til byen. Med en gang Felix kom ut av tunnelen ble lyden og pipingen hans borte og mye av turen gikk han og så opp på meg. Er fornøyd med turen. Da jeg kom hjem var Felix stresset, men alt stresset var rettet mot meg og trening. Det er helt RÅTT når han snur det mot meg. Superintens trening og ingenting er umulig å trene.
  • Innkalling med stå. Kastet godbitene bak ham og når han kom mot meg igjen kommanderte jeg stå. Kjempefin stå. Jeg har lyst at han skal bli enda hakket mer intens. Han stopper fint, men jeg vil ha en skikkelig bråstopp. Skal bruke frisbe bak ham neste gang, for den er han gal etter.
  • Utgangsstilling. Hopper inn i utg.st, men setter seg for det meste kjempefint.
  • Høyrevendinger. Giret ham litt opp ved å bråsnu helt plutselig. Det syns han var kjempekult (han var jo litt høyt i stress og da blir han superintens). Han fulgte meg veldig godt. Fornøyd.

På tur pleier jeg å begynne å trene etter å ha gått litt. Det syns han er kjempemoro. Da pleier jeg plutselig å kommandere han i stå, kommandere ham i dekk og bare gå videre et stykke, fri ved fot (sakte marsj, marsj og springmarsj). Pleier å overraske ham litt med morsomme leker (kongler, pinner osv).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar