tirsdag 10. november 2009

Trening og kurs.

Vi har mange kurs i ilden for tiden. I tillegg til å ha 2 helger igjen med Maria Hagström har jeg meldt meg på klikkertrenerkurset til Canis. Dette skal holdes i Molde. I dag meldte jeg meg på Feltsøk-kurs som også er med Maria H. og håper på runderingskurs med Marianne Tønseth (Canis). I tillegg leker jeg med tanken på et sporkurs med Ellinor Antonsen. Mange jern i ilden. Har fått heeelt dilla på kurs. :)

I dag var jeg medinstruktør på kurs v/ Romsdal Hundeklubb. Alltid like artig. :)

Etter kurset tok jeg noen korte økter med min kjære hund. Klikker allerede når Felix ligger helt stille inne i buret med åpen dør. Så kjører jeg lek med kong. Dette har hjulpet masse på fokuset. Begynte med det i går og ser allerede stor fremgang.

Trente litt fri ved fot, før jeg satt ham i bilen igjen.

  • Avstandskommando sitt/dekk/stå. Trente i dag på sitt opp og ligg fra sitt. Fokuserer på minst mulig bevegelse med bakbena. Har ham i front og kjører frivillig. Bruker DZ med vom og hundemat. Han er så glad i vom at intensiteten er faktisk litt for høy. Har det med å få forflytninger bakover, men vi fikk jo noen fine også :) Vi skal trene på denne hver kveld fremover. Vil at dette skal bli en 10er-øvelser til slutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar