onsdag 25. mars 2009

The sun always shine above the clouds... :D

Nå har vi hatt en periode der jeg har klødd meg i hodet og lurt på hvordan i all verden jeg skal få bukt med stresset til Felix, og så skjer det noe helt fantastisk en onsdag ettermiddag. Hehe. Det hele kan kanskje bunne i at Felix fikk leke med nuffen Balder i går, første gang Felix fikk brukt språket sitt sammen med en annen hund på en stund. Felix bestemte seg for å være litt glad i mammaen sin og kom flere ganger bort til meg uten at jeg kalte ham inn.

I dag var den store dagen. Hehe Jeg kjørte på med 4 økter og det var UTROLIG moro. De to tispene til Svein Tore satt og pep i en bil, men til og med det gjorde ikke noe i dag.
  • Hinder. La musematten på andre siden av hinderet. Felix hoppet over tråkket på musematten, fikk klikk, og hoppet så tilbake. Belønning: drakamp. Det jeg lurer på her er om jeg skal gå frem til hinderet og belønne ham før han hopper tilbake?
  • Apportbukk. Kjente etter at han holdt skikkelig. Brukte stor apportbukk. Drakamp som belønning. Kjørte 4 repetisjoner. Helt supert.
  • Komme inn mot meg, tråkke på musematte, vær så god, snu bort fra meg og få belønningen (drakamp med Svein Tore). Øvde på det som Linn øvde på sammen med Marianne. Super fart. Sprang litt forbi musematten mot meg tre ganger før han tok poenget.
  • Ut mot musematte. Super fart ved fjerde klikk. ca 10 meter.

Endelig begynner ting å falle litt på plass. Morsomt å trene når jeg kan få hjelp til å belønne Felix med drakamp. Etter siste økten så var han kjempefin. God fokus og gikk til og med litt ved fot som en bonus. ;D Fikk leke med Kia helt til slutt og da roet han seg etterpå og tilbydde frivillig ligg foran meg mens den andre hunden var der... FLINKE FELIX.

1 kommentar:

  1. Felix var flink idag :D
    Heftig og begreistret i drakamper, og konsentrasjonen hans blir lengre og lengre :-)

    SvarSlett