tirsdag 17. mars 2009

Trening tirsdag hjemme på gården.

I dag har jeg hatt tre treningsøkter.
  • Trente kassemetoden. I dag kom han helt inntil meg og fulgte etter meg rundt kassen. Ca 3 minutter.
  • Trente utgangsstilling ute. Ser at kassemetoden fungerer godt. Han koblet fort sammenhengen. Belønnet med godbiter for utgangsstilling. Kjørte på med noen steg i fri ved fot og belønnet med drakamp. Han "falt ut" noen ganger og da avbrøt jeg. Er litt ukonsentrert, men når han først gir meg fokus så er han veldig intens. Er litt enten eller. Ser bare andre tinger, eller så er det meg som gjelder.
  • Musematte. Kjørte noen repetisjoner med å trampe på matten nærme. Så gikk jeg rett til 5 meter. Den var grei. Travet bort til musematten. Så forflyttet jeg meg til 10 meter. Da ble det litt trøbbel. Snuste litt på noe spennende mose og spiste litt snø. Ventet kanskje i 1,5 minutter før han kom på matten(jeg tok 2 steg mot matten for å plukke den opp da han sprang før meg). Hadde faktisk litt gallopp etter som han nærmet seg. Belønnet med en skikkelig drakamp da. Tenkte at han kanskje kom til å koble det da, men da begynte han virkelig å bruke nesen og bjeffe mot skogen, så jeg måtte avbryte treningen. Var blitt litt mørkt ute, så matten ble vel litt vanskelig å se og skogen ble ekstra skummel.

Ser at jeg har trent lite på stå, så den må jeg ta å kjøre en treningsøkt på en dag.

1 kommentar: