søndag 29. mars 2009

Lørdag og søndag.

Da er nok en helg over, og vi har hatt en herlig helg. Dette har vi trent på:
  • Lek. Brukt 2 tennisballer eller 2 fresbee. Øver på at han skal komme inn til meg før jeg kaster en ny. Er ikke alltid han har lyst. Ofte så springer han bare ut til leken, setter seg ned ved siden av den og ser på meg. Det blir bedre for hver gang så vi koser oss med leken.
  • Ligg på avstand. Kaster godbitene bak ham så han trekker lenger og lenger bort (fikk inspirasjon av å se en video av Linda, oppdretteren til Felix). Dette går veldig bra. Har av og til litt trege dekk, men det har jeg tenkt å få av ham når jeg trener ligg helt nærme. Klikke for de raskeste liggene. Felix legger seg også på kommando på avstand. Siden jeg bruker så mye ligg for tiden, så må jeg nok øve på å få ham til å stå og sitte også. Det får bli prioritert i uken som kommer.
  • Musematte. Har begynt å galloppere fire-fem meter før han når matten nå. Elsker drakampene som følger med når vi trener matte, så bare jeg finner frem matten så logrer han. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar