tirsdag 10. mars 2009

Tirsdag

I dag har jeg hatt tre treningsøkter på ca 4 minutt hver.
  • Utgangsstilling. Vi brukte kassemetoden. Fikk mer fart på ham så han gikk rundt kassen flere ganger. Høy frekvens på godbiter. Sto i ro en gang på slutten og da flyttet han seg mot meg, belønnet med lek med en gang.
  • Utgangsstilling. Vi fortsatte der vi slapp med kassen. Var VELDIG ivrig. Halen gikk som en vifte bak ham. Avsluttet da han var nesten helt inne ved foten min. Avsluttet med drakamp.
  • Fri ved fot. Begynte med kontakt. Klikket så fort jeg greide når han så på meg fra utg.stilling(ca.1-2 sekund). Gikk 3-5 skritt-belønnet med drakamp. La merke til at bakparten hans kom litt langt ut. Prøvde å ta draleken i en bue ut fra meg og bakover. Er litt lettere å få bakparten inn når jeg belønner med godbiter på utsiden, men det er ikke like effektivt som en drakamp. Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det. Jeg gikk rolig, så han ble nesten gående litt på skrå med hodet mot meg og bakparten ut. Valgte å sette opp tempoet litt og det hjalp noe.

Etter treningen i Sandane så har Felix forandret seg mye. Han er superpositiv til trening og springer rundt i rasende fart når han er fri. Halen rett til værs. Har masse selvtillit og kommer oftere bort til meg(da i full gallopp mot meg) når jeg har ham fri ute på gården. Kjekt å se!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar