fredag 17. april 2009

Kreativ trening på marka

I dag var jeg i det energiske hjørnet og slo til med kreative belønninger. Gikk rundt med drakamp-leke, 2 tennisballer og 2 freesbee'r i jakka. Hehe. Rimelig fullt. Byttet på å belønne med de forskjellige lekene og gjorde belønningen litt uforutsigbar.
  • Ut mot musematte. Her byttet jeg på å belønne i fartsretningen og når han kom inn igjen. Tempoet kom seg skikkelig på fjerde repetisjon. Da avsluttet jeg. Supert.
  • Utgangsstilling. Etter at han plutselig ikke lydde kommando hentet jeg frem kassen. Repeterte det grunnleggende. Gikk så ut igjen etterpå. Ga ham en pause og prøvde på nytt. Prøvde å få ham til å tilby frivillig. Har vært litt dårlig på å belønne med spennede leker her, kun godbiter. I dag kjørte jeg derfor en ny vri ved å ha drakamp, freesbee og tennisballer da han kom inn i utgangsstilling. Dette fungerte, for til slutt tilbydde han frivillig igjen. Da avsluttet jeg.

Derfor. Mest lek i dag, men jeg er fornøyd med tempoet og at han kommer inn igjen med lekene.

2 kommentarer:

  1. Flott at du fokuserer på å utvikle gode leke-belønninger og gjør det hele litt uforutsigbart. Frivillig utgangstilling er det viktig at du har flyt på,så jobb masse med det! God helg:)

    SvarSlett
  2. Hadde en god økt på stuegulvet mitt senere på kvelden. Da tilbydde han utgangsstilling fortløpende igjen. Skal øve mye på den fremover. :)

    SvarSlett