torsdag 30. april 2009

Tirsdag, onsdag og torsdag.

Har ikke fått blogget de siste dagene, men her er det jeg har trent på:

Tirsdag:

  • Lineføring ved fot. Siden Felix har vært lite gira på å gå ved fot (vært opptatt av å snuse isteden), bestemte jeg meg for å prøve en ny vri. Ta vendinger, gjerne etter et par-tre steg, for å holde fokuset. Dette fungerte supert. Halen begynte å gå igjen og han likte å måtte konsentrere seg. På andre økta tok jeg av ham båndet og prøvde det samme. Vendinger, holdt, springmarsj osv. Da var han med meg og var mye mer fokusert enn han har vært på lenge. Vekslet mellom drakamp og godbiter. Godbiter får han litt til å miste fokus for han ser seg liksom "ferdig" med øvelsen når han har fått en godbit. Avsluttet med lek på marken (2 tennisballer eller 2 fresbeer).


Onsdag.

  • Samling på skaret med teori fra Linn først og trening med tilskuere etterpå. Dette var inne i hytta og de andre kom med tilbakemeldinger etterpå. Jeg innrømmer at jeg gruet meg litt til å ta Felix inn dit og trene foran de andre. Klokken ble satt på to minutt og jeg bestemte meg for å prøve kjegle. Et target på kjeglen, belønning med godbit og så prøvde han å belønne seg selv ved å slikke på en løpetispe-flekk på bakken. Linda rådet meg til å kjapt bestemme meg for å bruke flekken som belønning. Kontakt-klikk-lukte. Gikk faktisk ganske bra. Fokuset ble bedre og da prøvde jeg med kjeglen igjen. Bort til kjegle-klikk-drakamp. De andre var imponert over intensiteten hans ved drakampen og jeg ser at det er den beste forsterkeren jeg har. Tok to minutt til på kjegle etter en stund i bil og da husket han hvor kjekt det var å trene i hytta så den økta ble mye bedre.

Torsdag.

  • Ut mot kjegle-klikk-drakamp. Super fart, supert fokus. Tre repetisjoner. På den siste så oppdaget han ei som hadde kommet på trening så han ville bort og hilse på. Sprang raskt etter, fikk tak i ham, og fikk fullført siste repetisjonen mot kjeglen.
    Inn mot meg, stopp på musematte, belønning med drakamp bort fra meg. Hadde et knallbra stopp (av 5 repetisjoner). Et par ganger sprang han litt forbi, fordi jeg tok et par skritt bak før han var kommet helt frem til musematten. Da jeg tok meg i det ble det bra igjen. Supert fokus her.

Jobber en del med hverdagslydighet og prøver å sette et tydelig skille mellom hverdags og konkurransetrening. Må tilføye at det var 3 løpetisper på trening i dag, og at jeg er fornøyd med fokuset. Han begynner å gi meg mer fokus nå. (Utstillingen gikk supert etter all treningen, BIR og BIG4) :D

1 kommentar:

  1. Gratulerer med flotte resultater i utstillingsringen! Neste gang blir det LP ringen;)

    SvarSlett