mandag 13. april 2009

Siste ferie-treningen.

I dag har jeg slitt med en noe ukonsentrert hund. Farten til kjeglen har vært minimal(skritt eller trav) og han er plutselig ikke så veldig gira på belønning, så i dag har jeg virkelig måttet spekulere i hvordan jeg skulle få en motivert hund.
  • Ut mot kjegle og stå (satt kommando på stå). Med den luntene farten hans så var det ikke vanskelig å få ham til å stå. Farten mot meg var gallopp, men veeeldig treg ut. Prøvde å øke avstanden også, for å få opp tempoet, men da fant han ikke kjeglen.
  • Kommando på stå. Tok ca 3 sekund før han reagerte. Jeg vil ha mye kjappere stå, og siden han ikke ble raskere etter tre repetisjoner ga jeg meg for i dag.

Hos hundeklubben:

  • Innkalling+stopp på musematte+værsågod+drakamp med annen person bak ham. DENNE VAR OPPTUREN i dag. Kjørte 5 repetisjoner, der han hadde en stå som jeg var veldig fornøyd med på siste repetisjon. Han gikk et skritt forbi musematten da jeg sto ca 3 meter fra. Så stå og belønning bak. FLINKE FELIX!!!
  • Prøvde å ha target på en gigantisk kjegle som var litt skummel i begynnelsen. Joda. Utenom at han snuste seg frem til den så tok han poenget. Jeg må spekulere på det med farten altså. Har vært litt trøtt og sliten i dag så kanskje ferien har tatt på? Hehe.

Sliter også litt med pubertetskonsentrasjon for tiden (siste uken). Fri ved foten eller lineføring er plutselig helt uinteressant. Et klikk og belønning= at Felix ser bort. Skal kjøpe noen nye drakamp-leker og se om det blir mer spennende da. Kanskje jeg har blitt for kjedelig? Prøver jo å være superspennende da. Masse action i drakampene og slikt. Vi får se hva jeg kan klare å tenke ut ;) Dette skal vi klare å orden opp i! :)

1 kommentar:

  1. Tror du bør jobbe med farten ut til kjeglen uten å koble på ståen. Husk at hvis du gir han stå kommandoen så belønner du jo den dårlige farten! Fokuser kun på å få fart utover mot kjeglen, belønn gjerne med ball eller annen leke i fartsretningen. Gir han litt opp og kjør få repetisjoner!

    SvarSlett