onsdag 1. april 2009

Kveldstrening.

Fikk melding om jeg ville bli med å trene på Retiro. Hadde allerede trent i dag, men fant ut at det var verdt et forsøk og det angrer jeg IKKE på!
  • Slapp Felix løs på ny plass der det går mange hunder daglig. Gikk rundt og snuste litt, men var nydelig å trene innkalling med. Kom i STOR fart inn og belønnet ham vekselvis med drakamp og frolic.
  • Innkalling mellom meg og Svein Tore. Gikk supert. Felix var i farta med en gang han hadde fått frolic. Da ville han videre til neste person. Prøvde å kjøre med utgangsstilling for hver innkalling, men han syns det var vanskelig å forstå når noen andre ga kommandoen.
  • Fri ved fot. Her imponerte han stort. Holdt igjen belønningen veldig lenge og Felix gikk som han gjør på sitt beste. Gikk venstre svinger og belønnet med drakamp. MORO.
  • Kassemetoden. Kjørte en liten økt siden det alikevel sto en kasse der. Det syns han er kjekt. Bakbena går i full fart. Får finere utgangsstillinger etter at jeg frisker opp denne.

Ser at stresset hans er positivt også. Når han er ekstremt stressa så yter han også best når jeg klarer å styre stresset hans mot meg. Han gir så mye mer for meg når han er slik. Han blir ekstremt intens og tar ikke blikket fra meg.

1 kommentar:

  1. Flinke :D
    Det er moro å se at det funker å bruke stresset positivt :-)

    Ufattelig hvor kjapt Felix lærer også :)

    SvarSlett