tirsdag 2. juni 2009

Første trening hjemme etter kurset.

I dag bestemte jeg meg for at det å komme inn i utgangsstilling, eller å gå ved fot skulle belønnes like morsomt og spennende som f.eks ut til kjegle. Har det med å belønne med lek mest under farts-øvelser så jeg bestemte meg for å snu litt på denne trenden.
  • Frivillig utgansstilling. Ååå så mye mer spennende det ble når jeg vekslet mellom å bruke bamse, tennisballer, drakamp og frisbee. Får ikke like mange utgangsstillinger i løpet av treningen, men jeg var heller nøye med at alle skal være så perfekte som mulig.
  • Brukte samme belønning for 1-10 steg fri v fot. Var veldig nøye med at han hele tiden så på meg. Hunden var som et fyrverkeri. Digget at jeg var så "sprø" med belønningen.
  • Frivillig stå under baklengs marsj. Mikset mellom godbit og leking. Stoppet mye bråere og finere enn jeg har sett på lenge.
  • Frivillig stå ved kjegle. Knallbra. Satt seg en gang, men sto på resten.

Felix var supergiret i dag etter en dag med fullstendig fri i går. Vi så begge ut som noen druknede katter etter treningen i øspøsende regnvær, men vi hadde det så moro at vi merket ikke det. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar