tirsdag 9. juni 2009

Krisekommando.

Felix bare DIGGER å spille fotball. Hehe. Hans nye favoritt. Så hver gang vi er ute tar vi oss en liten runde med fotball. I går var jeg på hundetrening og vi trente ikke på noe annet enn å sitte og se på andre hunder og at han skulle legge seg i nærheten av valper. :) På kvelden trente vi utgangsstilling og fri ved fot, bare så dumt at det er så vanskelig å gjemme fotballen under armen. Funker også å legge fra seg fotballen og si vær så god.

I dag greide Felix å komme seg etter en bil som han ville gjete. Han hadde langline, men jeg rakk ikke å stoppe han så jeg måtte springe alt jeg kunne etter ham. Bestemte meg derfor i det øyeblikket at jeg SKAL lære ham en stopp-kommando. Er ikke tvil om at jeg MÅ ha det. Jeg begynte med det på marka og siden den ligner kanskje litt på "stå" så funket det tvert. Er så redd for ham at jeg mååå gjøre noe før han blir påkjørt. Den skal være krisekommandoen min.

2 kommentarer:

  1. Hei:) springer FElix masse etter biler?
    Her har sauene fått kjørt seg litt, så må passe på når de går utforbi alle hagegjerder her. Nå ligger Mynte å ser på hundehviskeren, det liker hun:P

    SvarSlett
  2. Hehe. Søte Mynte. Felix er veldig opptatt av bilene her på gården. Skal vokte gården skjønner du!

    SvarSlett