torsdag 4. juni 2009

Torsdag på gården!

I går var vi hos hundeklubben. Ble for det meste å klare å sitte å se på de andre hundene, og så ble det litt frivillig veksling mellom sitt og ligg. Ser at han reiser seg litt før han setter seg igjen, men håper at det retter seg etter hvert når han får mer dreisen på den. Bruker litt fingertarget i begynnelsen for å hjelpe ham på vei.

I dag trente jeg på marken. Kun lek som belønning (tennisballer, wubba, drakamp, bamse). Tok rikelig med pauser mellom øktene.
  • Frivillig stå under baklengs marsj
  • Frivillig inn i utgansstilling(setter seg av og til litt skjevt, men om jeg venter 2-4 sekund så retter han seg opp). Gir klikk kun for å sitte helt inntil meg. Skal jeg flytte på meg, eller blir det riktig å bare vente til han korrigerer seg selv?
  • Fri v foten. Går alt fra et til sju steg. Ingen vendinger. Er bare nøye på at blikket hele tiden er opp på meg.
  • Innkalling fra musematte(kjegle)Gikk ca ti skritt bak og kalte ham inn i utgangsstilling. 4 repetisjoner. Dette var for å øve på siste delmoment ved kjeglen (innkalling fra kjegle).

1 kommentar:

  1. Bare vent til han korrigerer seg selv du, så vil han nok etterhvert komme helt inntil:)

    SvarSlett