mandag 22. juni 2009

Vi trener selv om jeg ikke har blogget ;)

Dagene går i rasfart, og vi skal straks på kurs i sandane igjen. Vi trener videre på de faste øvelsene våre.
  • Presenterer Felix for apporten hver dag når jeg kommer hjem
  • Utgangsstilling. Begynner alltid med denne. Har kommando på den også, men tar den alltid frivillig i begynnelsen.
  • Fri ved foten. Er forsatt ikke helt fornøyd. Må ha en knallbelønning for at han skal være intenst opptatt av meg. Har jeg riktig belønning så er han supergira ved siden av meg så det er om å gjøre å finne ut hva han vil jobbe for. Veksler litt hva han syns er kult.
  • Stå under baklengs marsj - tar den frivillig i begynnelsen hver gang og så setter jeg på kommando i det han skal til å stoppe.
  • Kjeglen tar jeg kun frivillig og planlegger å baklengskjede den i Sandane.

I dag var jeg på hundeklubben og da greide jeg faktisk å få Felix til å avslutte lek med Frida for å komme til meg ved å gi ham "på plass-kommando". Burde egentlig ha feiret det med kake og brus. Jeg er veeeeldig fornøyd med den. Matmor er visst ikke så verst. Trente kjegle ute, men måtte avbryte da en hel drøss hunder kom fra tur. Jeg valgte da å trene utg.st og fri ved fot isteden og mot alle odds så gikk det også bra!!!! :) Tjoho. Kanskje han begynner å konsentrere seg mer om meg nå da fremover! :)

Har fått vite at det skal være lydighetskonkurranse i Sandsbukta (det er kun et kvarter herifra) uten utstillingsdelen. Dette skal være 30.august, og jeg har en liten drøm om å debutere der. Jeg har jo noen uker sommerferie, så jeg får intensivere treningen mot LP1 og se om vi greier det. Jeg er også så heldig at jeg har mulighet til å trene der ute, så dette er noe å jobbe for!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar