onsdag 17. juni 2009

Min lille sporhund.

I helga var jeg på kenneltreff i Trondheim. Der gikk jeg på sporkurs med Ellinor fra totalhund. Felix simpelthen elsket det. Gikk spor med tre leker i sporet. Brukte kong og Felix jobbet gjerne for å finne en drakampleke i sporet. :) Etter helgen har jeg gått et u-spor hver dag. Derfor har jeg hatt en veldig harmonisk og rolig hund de siste dagene. ;)

I går presenterte jeg Felix for apporten inne i stuen. Var veldig nøye med at Felix skulle holde apporten mellom de riktige tennene og tok den bak ryggen om han begynte å tygge. Veldig fornøyd med de siste grepene hans. I dag viste jeg ham apporten i det jeg kom hjem. Da tok han imot den og gikk og bar den pent i munnen i fem minutt. :) Sjekket apporten etterpå og fant ut at han ikke hadde bitt på den i det hele tatt. Superkjekt! :)

I dag hadde jeg den første skikkelige treningsøktene min etter helgen. Felix var supergiret og jeg er veldig fornøyd med intensiteten hans.
  • Frivillig utgangsstilling. Han setter seg til tider litt langt bak, men når jeg venter på klikket så setter han seg lenger frem.
  • Fri ved foten. Her var han som et fyrverkeri. Hadde en helt ny draleke som han var veldig giret på. Dette gjorde susen. Har hatt litt trøbbel med at han har gått litt for langt bak, men dette var ikke tilfellet i dag.
  • Ut til kjeglen. God fart, men han prøver å stoppe litt før kjeglen. Jeg venter alltid da på at han skal gå helt frem før jeg klikker. Hadde egentlig tenkt å legge på kommando i dag, men siden han ikke går helt frem så valgte jeg å legge fra meg det.
  • Frivillig stå under baklengs marsj. Denne holdt jeg på med ganske lenge siden han var så giret. Belønnet med godbiter (fiskepinner). Jeg la på kommando i det jeg så at han var i ferd med å stoppe så klikket jeg momentant etterpå.

Kjekt å se at Felix var så giret i dag siden han har hatt treningsfri noen dager. :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar