lørdag 23. mai 2009

Ålesundstur.

I dag har Felix og hans nye lille venn "Luna" vært i Ålesund på miljøtrening. Luna er en liten valp på 3,5 måneder og jeg tror faktisk Felix vokste litt på den turen her. Felix fant nemmelig ut at han skulle passe på det lille barnet sitt. Bjeffingen var fullstendig borte hver gang han var i nærheten av henne. Alvorlige greier å være reservepappa skal jeg si deg. Han tålte alt av den lille pia. Hun kunne hoppe opp på ham og ligge oppå ham. Da hun han fast i øyenbrynet hans med de spisse tennene sine pep han litt og så prøvde han heller å dempe henne ved å snu seg bort, men han snudde seg ofte for å se etter henne.

Traff på Beathe og Mona på utstillingen. Det var kjekt!

Hadde en økt med Felix i en ledig ring.
  • Trente på kontakt. Først gikk jeg forover, men siden han ble gående og småtitte litt så senket jeg kriteriene til å gå baklengs med vendinger og litt småjogging innimellom. Felix overrasker stadig og ga meg en intensiv økt med noen råe drakamper. Han kom inn i utgangsstilling og jobbet virkelig sammen med meg. Det var to samojeder som trente til utstilling i samme ring. De sprang flere ganger helt inntil oss. Kom de alt for nær så bjeffet han et par ganger, men så SÅ HAN PÅ MEG igjen.

Jeg ble selvfølgelig strålende fornøyd. Jeg storkoste meg i ringen og gleder meg stort til oppfølgeren av denne. Han kuttet faktisk ut alt rundt seg og jobbet på lag. Dette skulle nesten vært feiret med en kake (ble pizza på dolly dimple isteden). Fikk også trivelig tilbakemelding på at han har roet seg mye. Så kjekt!

De siste dagene har jeg trent litt mengdetrening. Konsentrasjonen går litt opp og ned, men øktene har vært korte og av og til belønnet med maaasse lek. Begynner å få dreisen på at han kommer inn igjen med frisbe'en. Han er helt gal etter frisbe.

Det er en ting jeg lurer på da... Jeg trente ruta her en dag og ga han ligg-kommando fra ca 8m. Joda han la seg etter en liten tenkepause, men neste gang han skulle ut så presterte han å SETTE SEG! Det skjedde hele tre ganger. Planen min er da å legge fra meg ligg-kommandoen i ruta litt og få mer kontroll på stå og ligg på avstand før jeg tar det i ruta. Neste gang jeg trener så kommer jeg til å klikke for stå på nært hold og så videreføre det til ruta igjen. Er du enig?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar