onsdag 13. mai 2009

Felix går på duracell-batteri.

Hunden min elsker rett og slett å trene. Han gir så mye når vi trener på marken. Blir aldri lei. Det er jeg som må passe på å avslutte øktene og trene avslapping. :)

  • Fri ved foten. Det er stå-treningen som sinker ham. Han går og venter på stå-signal. Jeg ga godbitene lenger frem enn jeg pleier slik at han går i rett posisjon under fri ved foten.
  • Stå under marsj. Bruker kommando og det fungerer fint. Springer tilbake og belønner ham.
  • 3 x innkalling fra sitt. Gikk 25 skritt første gangen. Drøyde også noen sekund før jeg kallet ham inn. SUPER innkomst, men er litt overivrig og hopper 180 grader rundt inn i utg.st. Feilet den tredje gangen ved å tyvstarte mens jeg gikk bort fra ham, så da sa jeg bare "bra" og kjørte øvelsen en gang til.
  • Ut til musematte. Forflyttet meg i en stor sirkel rundt musematten så han finner den fra forskjellige retninger. Flytter på meg under drakampene. Dette er med tanke på at jeg har tenkt å presentere han for ruta en av dagene. Fire repetisjoner. God fart ut, men kan finne på å stoppe litt for tidlig. Da står han gjerne og ser på meg helt til han "kommer på" at han skal tråkke på musmatten.
  • Dirigering til musematte. Brukte 2 musematter. Gjør det samme som jeg gjorde med kjeglene for tre-fire uker siden. Viser med kroppen hvilken retning jeg vil han skal gå i. Litt dårlig fart på denne (trav), men det tror jeg er fordi han er under innlæringen. Farten pleier å komme når han er helt sikker på hva jeg vil at han skal gjøre.

Tok avslapping mellom hver økt. Ventet til han hadde sluttet å pese og så ventet jeg enda noen minutt før jeg tok en ny økt. :)

1 kommentar:

  1. Du trener veldig bra for tiden, Irene:) Stå på, gleder meg til å se framgangen deres på neste samling om 2 uker!!

    SvarSlett