torsdag 7. mai 2009

Onsdags og torsdagstrening. Tilpasser trening ut i fra pubertet! ;)

Onsdag ble det en økt i tunnelen sammen med fremmede hunder.
  • Trente lineføring ved fot. Siden han er i pubertet og en tisseflekk er drømmen så gikk jeg mange vendinger og ga han ikke tid til å snuse. Kjørte heller vær så god på flekkene da han var flink til å følge med. Avslapping mellom øktene. Denne treningen var først og fremst for å få kontakt i nærheten av nye hunder og at han skulle øve seg på å se på at andre hunder sprang/fikk belønning med ball etc. "Maskingeværklikking" da han bare så på hundene istedenfor å bjeffe/rykke ut i båndet. Øver på selvkontroll. :)

Torsdagstrening på skaret. Pga en del piping og vandring hjemme (starter med det ca en halv time etter at vi kommer hjem etter trening, og fortsetter med det i 30-60 minutt) bestemte jeg meg for å ha en roooolig økt i dag. Ikke lett med en hund som MÅ få med seg alt. Vi satt inne i skarhytta. Hunder kom og gikk og for hver gang stresset han seg opp. Etter hvert gikk det raskere og raskere å roe ham. Pesingen var konstant, men jeg klikket i rasende fart da han bare satt/lå rolig og kikket på de andre hundene.

  • Måtte selvsagt ha en liten økt alikevel. Belønning: rådyrfot ÆÆÆÆSJ. Felix syns det var suuuperbra. Festet tau i den og Svein Tore kjørte drakamp med ham etter mitt"vær så god". Ingen fast ting jeg trente på: 2x utg.st. 2x sitt og bli. 2 x ligg og bli. Han har en tendens til å legge seg på skrå bak meg. Spekulerer litt på den. Skal trene en del ligg ved siden av meg for å se om det bare var noe han gjorde i dag.

Avslappingen gjorde forresten susen i dag! Roet seg med en gang han kom hjem!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar