søndag 24. mai 2009

Hva har skjedd?

I dag fikk jeg nesten ikke til noe. Det var liksom nesten ingenting som fungerte.
  • Sitt fra ligg. Ligg og belønning, så ventet jeg. Dette er Felix sin mest frustrerende øvelse. Han ligger bom stille og så begynner han å bjeffe. Bjeffer og bjeffer, mens han blir mer og mer frustrert. Vet ikke hvordan jeg skal få ham opp fra ligg. Når han endelig reiste seg så belønnet jeg masse og var kjempeglad. Ny ligg, mer bjeff og frustrasjon. Jeg kan jo liksom ikke senke kriteriene heller, for det eneste kriteriet er jo å bryte ligg? Sluttet etter dette for å spekulere litt på hva jeg kan gjøre. Han bjeffer aldri under andre øvelser. Det er kun denne som får ham til å koke over.
  • Stå. Gikk en del skritt før han stoppet, så jeg måtte gå tilbake her også. Stå fra baklengs marsj, gikk fortsatt for mange skritt. Jeg gikk tilbake til frivillig stå og det var greit. Han tilbydde og jeg kunne gå ti skritt bak før jeg gikk tilbake og belønnet i posisjon
  • Ut til kjegle og stå. Her måtte jeg nesten rive meg i håret. Satt seg ved kjeglen. Jeg avbrøt og prøvde på nytt. Travet ut og satt seg ved kjeglen. Hvor er galloppen, og ståen? Gikk nærmere og klikket for stå ved kjeglen før jeg flyttet meg ut igjen. Med en gang jeg kom 10 meter fra satt han seg igjen. Avbrøt og spekulerte som en gal på hva jeg kunne gjøre.
  • Ut til kjegle UTEN stå den gangen her. Farten var helt borte. Intensiteten hans var også borte. Drakamper med stor intensitet hjalp heller ikke. Sto klar med frisbe for å belønne i fatsretningen, men skritt og sakte trav ville jeg ikke belønne i fartsretningen.

Dette var dagens økter, som nok har vært mine mest frustrerende noen gang. Men slik er det vel. Oppturer og nedturer om hverandre. Han var ikke så giret på lek, og han forsto ikke kommandoer som jeg har regnet som godt innlærte. Jeg velger å gå helt tilbake i treningen og gjøre det lett for ham neste gang. Kan hende han er sliten etter utstillingen i går?

1 kommentar:

  1. Hunder har dårlige dager di også, det går nok mye bedre i morgen: ) Jeg må av og til le av Mynte når hun ikke skjønner hvorfor hun må ligge så lenge dekk, det er jo SÅ kjedelig å bare ligge der! Da lurer hun på hva jeg vil og gjør alle sine rullekunstner på bakken:P

    SvarSlett