lørdag 4. april 2009

Fredag og lørdag.

Fredagstrening:
  • Stå under baklengs marsj. Prøver å friske opp ståen til Felix. Han er fin og tilbyr hyppig. Kan finne på å bli stående da, men går jeg langt nok så kommer han etter meg.
  • Hinder. Hopper over-tramp på musematte- klikk - hopper tilbake. Dette er en av mine personlige favoritter. Syns det er så morsomt å trene med hinder. :)
    Hinder from Irene Lie on Vimeo.
  • Ligg og bli. Utfordret ham litt i dag. Gikk 5 meter fra. Ventet i fem sekund. Gikk tilbake. Begynte også å trene på at han skal ligge mens jeg går rundt ham. Fikk faktisk til en hel runde siste gangen. Flinke Felix
  • Fri ved fot. Begynner å gå lenger og lenger mellom hver drakamp. Går mellom 10 og 20 skritt. Stopper opp i mellom så han setter seg.

Lørdag.

I dag fikk jeg se hundeklubben sin hytte for første gang. Til min positive overraskelse så bjeffet nesten ikke Felix i bilen. Det var 5 andre hunder der, men han oppførte seg veldig fint fordi. Klikket om han la seg og bare tittet på de andre hundene. Etterpå slapp jeg ham og lekte litt med ham i snøen. Positivt at han holder seg til meg selv om det er andre hunder i nærheten.

Gikk på tur sammen med en hest etterpå. Det reagerte han ikke på i det hele tatt. Brukte hele dagen i dag til å trene kontakt og at han ikke skal dra i båndet når han ser noe spennende. Jeg begynner å senke skuldrene litt nå. Han er superfin i kontakt og interessen for andre hunder er mer kontrollert. Er flink til å sette seg eller legge seg om han ser andre hunder, istedenfor å rykke ut i båndet. Klikk og godbit til Felix.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar