torsdag 9. april 2009

Påsketrening.

I dag trente jeg sammen med Linn og Svein Tore på skaret. Hadde Felix mye løs selv om det var andre hunder der. Det gikk veldig bra. Felix måtte jages bort fra de andre hundene et par ganger, men utenom det er jeg veldig fornøyd. Hva trente vi på?
  • Hopp over hinder. Dette var første gang Felix prøvde et skikkelig hinder, og han koblet det med musematten momentant. Hoppet frem og tilbake over hinderet. Prøvde å kjøre kommando på hoppen, men han ble forvirret da jeg sa "hopp" da han var på vei mot musematten. Droppet derfor det. Jeg tar heller det når han går ved siden av meg, eller når han er på vei mot meg.
  • Øvde videre på innkallingen. Kjørte tre repetisjoner på den. Den ene gangen så gjorde han alt perfekt helt til han skulle sette seg i utg.st. Det var litt dumt for han fikk jo ikke belønningen før ut.st. var i boks.
  • Øvde på sitt, dekk og stå. Prøver å få på noen kommandoer. Han tilbydde frivillig alle tre etter hvert. :)
  • Stå. Jeg sto i ro mens han tilbydde stå på vei inn mot meg etter å ha spist godbitene som jeg kastet. Jeg la på kommando hver gang jeg så at han stoppet.

Planer:

  • delmomentene til klasse 1 innkallingen
  • delmomentene til fremadsending til kon
  • delmomentene til stå under marsj, dekk fra holdt, hopp over hinder
  • ha 5 trinns stimuluskontroll på sitt, dekk og stå i front

1 kommentar:

  1. Ha delmomentene til innkallingen ( bli sittende + gallopp mot fører + utgangstillingen) på flyt og under full stimuluskontroll før du kjeder det hele sammen :)

    SvarSlett