tirsdag 21. april 2009

Linda gjør underverker!!!

I dag kom jeg litt sent på trening. Det var flere hunder som trente utstilling så vi hoppet i det med en gang. Hektet på ham båndet og sprang rett forbi de andre hundene, og tenk, han sprang kjempefint (selv om det var en løpetispe i sporet vårt). Da vi kom tilbake og forbi de andre hundene på nytt stoppet vi opp, trente stå, og Linda så på tennene hans. Det var organisert trening der flere gikk rundt og tittet på tennene til hundene. YPPERLIG for oss da! Etter hvert så fant Felix seg helt i det.

Den største oppturen var vel da Linda tok med seg Sheltien sin og kastet ball med henne rett foran Felix og meg da vi sprang og lekte utstilling. Felix taklet til og med det, og jeg greide å holde meg helt rolig. Linda fokuserte på at jeg skulle kunne takle situasjoner som kunne oppstå, og på den måten ble jeg mye mer sikker da jeg førte Felix.

Felix opparbeidet seg ikke stress og derfor hadde jeg god kontakt med ham etter utstillingstreningen også! Nå begynner endelig nervene for utstillingen å slippe taket. Jeg begynner faktisk å glede meg. :)
  • Utgangsstilling på stuegulvet. Tilbydde fortløpende å komme inn på "plass". Veldig fornøyd. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar