mandag 9. mars 2009

Da er vi i gang! :)

2 treningsøkter på 5 minutt hjemme på marken:
  • Target på musematte. Manglet litt fokus fra starten av. Hadde brukt opp de beste godbitene så jeg hadde litt for dårlige forsterkere. Travet til musematte fra ca 5 meter. Fikk ikke helt opp intensiteten selv om jeg brukte sauen. Var litt opptatt med å snuse ned i mosen... Fjernet musematten og la den ned på nytt. Måtte senke kriteriene og gå nærmere. Avsluttet etter 5 runder med drakamp(øver oss på at han skal slippe, så jeg brukte en del av tiden på å gi ham belønning med ny drakamp når han slapp). Galloperte i god fart en gang.
  • Fri ved foten. Her var treningsøkten da sauen "døde". Super-intens treningsøkt med 100% fokus. Satt i utgangsstilling (jeg gikk inntil ham)-fokus-tre skritt-drakamp. Er veldig fornøyd. Han var helt vill. Bomullen tøyt ut av den stakkars sauen og jeg fikk et par tenner i fingrene, men jeg ser at jeg må kjøpe flere dra-kamp leker, for dette var supert!!! :)

3 kommentarer:

  1. Bra jobbet, Irene :) Det er bare å skaffe seg en ny sau snarest! Tips til musemattetreningen: fungerer det grei på 2-3 meter kan du øke avstanden ut til 8-10m ganske kjapt, får ofte bedre fart når du kommer litt i fra.

    SvarSlett
  2. Tror sauer og bamser vil dø veldig fort..
    Har du prøvd med bitepølser?
    De hadde mange fine inne på buddy sist jeg var der. Du kan få låne og teste noen av de tusen jeg har også, for å finne noe som funker perfekt :-)

    SvarSlett
  3. Vært supert å prøve noe som er mer holdbart, ja! :) Skal øve videre med farten. Ser at jeg kanskje trenger noen som kan være der når jeg trener musematte i begynnelsen, som kan ta bort matten og legge den ned på nytt. Da jeg økte avstanden så tok det litt tid før han "kom på" hva han skulle gjøre. Om jeg gikk mot matten for å legge den ned på nytt var han lynkjapp til å springe bort og tråkke på den før jeg rakk å fjerne den. Må jobbe litt mer med flyt. :)

    SvarSlett