mandag 9. mars 2009

Første helg på elitegruppen!

Har hatt en fantastisk helg på sandane. Ble skikkelig giret på å sette igang med treningen for å nå målene våre. Marianne er bare helt super.

Hva har vi trent på?
  • Fri ved foten. Der ser jeg at jeg må jobbe bedre med kontakt. Funker fint på trening i tunnelen, men er ikke god nok med ukjente hunder i nærheten og på forskjellig underlag.
  • Target på musematte. Trenger intensitet og bedre fart. Felix fungerte knallbra med drakamp som belønning, og vi fikk opp tempoet på kurset.
  • Frivillig stå under baklengs marsj. Denne var grei. Skal øve på å få ham til å stå med forstyrrelser (at jeg beveger meg osv)
  • Apportbukken. Fikk ham til å ta grepet på treningen. Her må vi jobbe med at han skal holde imot og belønner med drakamp for å få opp intensiteten. Et kunststykke å holde kontroll på alt. Klikkeren fløy og dette var en nøtt. :) Tror jeg trenger at Linn eller Pia ser på meg mens jeg trener (blir vel ekstra skjerpet også da! ;)

Superkjekt å få tilbakemeldinger og lære av å se på de andre hundene. :)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar