torsdag 26. mars 2009

Torsdagstrening.

I dag har jeg hatt en trening som ikke har vært så strukturert som tidligere. Var i tunnelen med hundeklubben. Ser at Linda sitt råd om å la ham være litt sammen med andre hunder fungerer godt på han. Var mye mer avbalansert i dag enn sist gang jeg var der.

Begynte med å finne frem musematten, men det var ikke interessant. Var vel uvant når den lå på asfalt? Vet ikke. Avsluttet det raskt. Gikk heller over til frivillig ligg mens annen hund gikk ca 2 meter fra oss som forstyrrelse. Brukte Balder siden han er så trygg på han. Dette fungerte supert så vi avanserte raskt til ligg og bli, jeg gikk 5 skritt bak, så innkalling. Felix var skikkelig super. Brukte en flott drakamp-leke som jeg fikk låne av Svein Tore, for jeg (surrehodet) hadde lagt igjen drakamp-båndet hjemme. FY!

Kjørte litt avslapping og så var han løs sammen med noen hunder. Litt løs, så innkalling, så avslapping. Var med tre ganger. Innkallingen var det egentlig bare å droppe, men når de andre hundene kom til sine eiere så hektet jeg båndet på Felix. Avslapping til slutt og da lå han faktisk oppå labbene til Balder (New foundlandshund) mens jeg ga frolic til begge to.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar