mandag 23. mars 2009

Trening søndag og mandag.

I går var jeg i Treffhallen, for å se hvordan Felix var der oppe. Han har vært der på utstilling en gang da han var 4 måneder. I går så kavet han seg skikkelig opp. Fire løpetisper som hadde trent der inne og stresset var høyt under taket. De som så på så at jeg ble veldig stiv og usikker når han kavet seg opp så det må jeg jobbe med. Jeg må bli tydeligere og planlegge bedre når jeg drar til et sted hvor han kan finne på å stresse seg opp.

I dag hadde jeg en grei økt i tunnelen. Klikket først mange ganger for fokus. Så satt jeg ham i bilen. Andre økten så trente jeg frivillig ligg. Det gikk over all forventning. Han tilbydde fortløpende ligg. Gikk på avstand og slapp båndet og det fungerte også supert(så lenge han ikke oppdaget en spennende tisse-flekk som han ville lukte på). Kastet godbitene. Ser at det også hjelper på fokuset hans. Mer spennende med godbiter som han tar imot i luften, eller må snuse opp, enn å bestandig få fra hånden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar