onsdag 18. mars 2009

Tur onsdag.

I dag har jeg egentlig ikke trent så mye på grunnferdigheter. Gikk tur sammen med Svein Tore, Kia og Chili. Felix var ekstremt opptatt av damene og skrek nesten hele turen. Etter en time så begynte han å roe seg litt, for han innså at han ikke fikk bort og hilse på. Gikk da heller og snuset. Prøver å få ham til å la være å markere, men han er så kjapp at jeg ofte ikke rekker det.

Skulle ta en treningsøkt på en lekeplass da de andre hundene var borte, men jeg innså at stå under baklengs marsj ble for høye kriterier. Da jeg fant frem "liket" av sauen så ble det derimot andre noter. Trente da på at han skulle tilby å gå ved fot. Da jeg hadde sauen ble Felix gående litt skjevt så Svein Tore tok sauen og jeg brukte avstandsbelønning isteden (Svein Tore lekte med Felix når jeg hadde klikket og sagt vær så god). Dette må jeg øve mer på, for Felix logret veeeeldig mot Svein Tore siden han skjønte at det var han som hadde leken. Har ikke helt gått opp for ham hva avstandsbelønning går ut på, så det blir vårt neste prosjekt! :)

Tok en liten økt med utgangsstilling hjemme på stuegulvet. Det var han helt med på. Nesten så han vrir seg for langt inn nå. Er veldig fonøyd med at han vrir seg inn i utgangsstilling. Neste utfordring blir at han skal tilby det fortløpende når jeg forflytter meg til høyre, venstre, bak og rett frem. Moro!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar