torsdag 23. juli 2009

Agility og lydighet.

I dag var dagen for å få ut en del av hinderene på agilitybanen. Kjell Rune (med assistent) og jeg fikk tatt ut mange hinder og så var det tid for å teste sprettballen min. Først jobbet jeg med at Felix skulle ut av bilen og gå noen meter med slakt bånd. Brukte Bree og Camilla som belønning. Det gikk overraskende greit. :) Gjorde dette 2 ganger.
  • Hinder. Testet Felix med håndtarget over en del av de enkle hinderene. Han var helt med på notene og hoppet nydelig. Han syns det var så moro at jeg fikk en superfokusert hund. Så vi kjørte like godt en fri ved foten -hopp over hinder(lydighetshinder i rett høyde til Felix) og fri ved foten etter. Det var bare knallbra. Har ikke øvd så mye på denne, men Felix var i siget så ingen utfordring var for stor i dag. :)
  • Fellesdekk. Etter et par oooff så fant jeg ut at her var det ingen vei utenom. Felix ble lagt ned på linje med Wilma, Chili og Bree. Frida joinet også det gode laget og kom ned og spredde de velduftene luktene sine. Felix ble ganske gira av at hun kom ned, men den største utfordringen var en nuffe som trente litt lenger borte. Jeg belønnet så raskt jeg greide, men da Felix veide godbiter kontra spennende hund var ikke godbitene å foretrekke. Han lå på det meste i 1 minutt i strekk med konstant belønning.

Felix greide også å tøffe seg opp mot en terrier som knurret til ham da vi kom opp til hytta. Måtte legge ham bestemt ned i dekk og belønne for å se på den andre hunden. Har jobbet hele dagen med at han skal gå med slakt bånd her hjemme også. Ser at han tar det fort så jeg må være veldig konsekvent fremover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar