mandag 13. juli 2009

Konstruktiv trening med skadet fot.

Gullet mitt og jeg har hatt noen rolige dager i går og i dag. Vi har gått noen spor rundt på plenene her og gikk et oppe hos hundeklubben i dag. Må bruke energien hans på andre måter når han ikke kan rase rundt som han pleier :) Vi fikk oss alikevel en liten økt hos hundeklubben.
  • Trener kontakt. Dette er noe jeg gjør hele tiden egentlig. Ser at han er mye roligere nå enn tidligere. Er ikke så redd for at han skal løpe ut lenger.
  • Innkalling fra sitt. Dette var for å teste litt. Satt ham ned i nærheten av hunder og gikk fra ham. Kalte ham inn og han kom rett til meg. Supert altså. Det var en liten male-frøken som kom bort like etter klikket, men da brukte jeg bare henne som belønning.
  • Stå - kommandoen. Testet denne litt. Tok ikke frivillige denne gangen, for jeg ville se hvor godt kommandoen satt. Ingen problem. Han stoppet momentant og jeg kunne si meg veldig fornøyd med denne. Andre hunder trente og pipeballen til wilma var fristende, men han sto alikevel. Tjoho.

Jeg jobber hele tiden med fri ved foten. Kommer oss liksom ikke videre før den er helt i boks. Jeg trenger jo den til så mye... stå under marsj, hopp over hinder, dekk fra holdt... Når fri ved foten er på plass og han takler forstyrrelser så kan jeg VIRKELIG begynne å sette ting sammen. Gleder meg!!!!! Perfeksjonerer grunnarbeidet hele tiden. Kun et-fire skritt. Holdt- et par skritt - holdt. Vendinger osv...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar