mandag 20. juli 2009

Trening i går og i dag.

I går trente jeg på oppdøl-banen sammen med Kjell Rune og Bree. Ble en litt tafatt økt for min del, men en ting er jeg fornøyd med:
  • Ut til kjegle. Sendte Felix ut fra meg og han ble belønnet med drakamp på motsatt side. Dette gjorde susen. Var nesten så han ikke hadde lyst til å komme innom meg på slutten. Så først meldingen din i dag, Marianne, og jeg kan prøve å belønne med ball i fartsretningen. Har gjort det før, men det har liksom ikke gjort helt susen (kanskje fordi jeg først har funnet fram ballen når farten har vært dårlig fra begynnelsen av). Skal nok få det til.

I dag fikk jeg på meg regnklær og sto opp klokka ti for å dra ut og trene sammen med lydighetsgjengen i Sandsbukta.

  • Festet på langline på Felix og trente kontakt, frivillig utgangsstilling og 1-5 skritt ved fot. Gikk helt supert. Jeg var fornøyd med hver eneste repetisjon. Han satt til og med som et fjell da Bree kom susende forbi for å hente ei leike. Opptur for hver gang jeg trener på dette.
  • Felles sitt. Her sto jeg foran og belønnet hyppig for at han satt. Gikk ganske bra, men han har lettere for å løse seg ut fra en sitt enn en dekk.
  • Felles dekk. Denne var jeg fornøyd med. Gikk rundt ham, to skritt bak og litt fra ham. Var kjempeflink. Reiste seg ikke opp en eneste gang selv om det lå hunder på rekke og rad bortom han..
  • Ble kommandert rundt av Camilla. Glemmer å si "plass" når jeg skal skifte tempo, utenom det så gikk det bra.

Andre gang jeg trente i dag trente jeg sammen med Linn. Delte opp øktene slik at Felix og Frida ikke var sammen. Frida har løpetid og Felix satt og jamret seg i bilen da hun satt på.... Hehe.

  • Fri ved fot. Ingen line den gangen her. Litt snusing på begynnelsen, så jeg kjørte en drakamp som tidlig belønning siden godbitene ikke var spennende nok. Da ble han gira og jobbet supert. Belønnet etter hvert holdt den gangen her. Gikk 2-4 skritt. Fornøyd alle gangene her også. Ser at det er viktig å være perfeksjonist på grunntreningen, for jeg begynner å bli ganske fornøyd med denne.
  • Dekk med eksteme forstyrrelser. Linn hoppet rundt Felix mens hun sang og laget lyder, det endte med at jeg stemte i sammen med henne og Felix lå som klistret til bakken og tok i mot godbiter fra de rare damene. Morsomt.

Ikke nok med det. Jeg hadde fortsatt mange godbiter igjen da jeg kom hjem og da Felix kjente lukten av disse sto han foran meg og tilbydde for harde livet. Jaja. Enda mer trening tenkte jeg og da han kom sprettende inn i utgangsstilling ble det fortløpende ligg/sitt i utgangsstilling med kommando. Han feilet ikke en eneste gang av maaaaaange repetisjoner. Super flyt, super intensitet. Felix fortjener en tier for den!!! :)

2 kommentarer:

  1. Du er flink, Irene!!!! Kjempe bra at fellesdekken ser ut til å "løsne" ( mye satt nok mellom ørene dine;) og jeg kan garantere at du vil få igjen for å jobbe grundig med fri ved foten. Det er ikke så nøye om du sier "fot", "plass" e.l. ved temposkifter, vendinger osv, i reglementet står det at du kan gi kommando, men selv sier jeg svært lite mens vi går. I denne øvelsen er det ett viktig miljøsignal som gjelder: følg min venstre fot uansett!! Hvis jeg IKKE vil at hun skal følge sier jeg "bli"

    SvarSlett
  2. Takk for den. :) Jeg var veldig fornøyd med Felix i dag. Han ligger rett ut etter en hard dag i øspøsende regnvær. :) Jeg tenker at kanskje en kommando vil virke oppmuntrende på ham når vi skal gå lenge ved fot, men som du sier så er det kanskje ikke nødvendig. Kanskje det vil virke forstyrrende også? Kommandoen er ikke trent inn, så jeg får se hvordan han blir etter hvert når vi har kommet oss lenger med fri ved fot. Takk for tilbakemelding, Marianne. Trener sammen med en super malle-valp på fem måneder for tiden. Gleder meg til å se Kamp i september. :)

    SvarSlett