onsdag 29. juli 2009

Hundeklubben i 8 tima.

I dag har det virkelig vært en skikkelig treningsdag. Dro opp til hundeklubben klokka et (og dro hjem klokka ni). Trente først Felix litt alene. Holder fortsatt på med treningen min der Felix skal gå i slakt bånd. Dette skjønner han veldig godt nå.

Etter en halv time dukket Kjell Rune opp med Paco og Bree og Linn med Frida. Så hadde ryktet spredd seg og det ble rett så folksomt der oppe. Moro da! Hadde to økter inne i hytta, mens Vicky og Tessa var forstyrrelser. Det gikk helt supert.

  • Trente mest kontakt og han hadde egentlig ikke øyne for andre enn meg. Herlig. Kjørte også et par stå under marsj der Linda klikket for meg når han sto med alle bena i bakken. Trente også sitt og bli mens jeg gikk sikk sakk mot ham.

Felix har vært bemerkelsesverdig stille i dag også. Har gått over til å pipe en del, men han sitter med helt slakt bånd og han skjelver i kroppen av stor anstrengelse når han må jobbe med selvkontrollen. Er stolt over ham, for jeg ser hvor vanskelig det er å sitte stille uten å lage lyd eller rykke ut i båndet.

Var kjekt at en og en fikk trene i hytta. Lærer av å se på andre også. En annen ting er at det er kjekt når folk kommenterer hvor rolig Felix er i bilen. All jobbingen som jeg gjør med Felix nå viser seg overalt. I bilen, sammen med andre hunder, når jeg lufter ham hjemme og ikke minst når han kommer inn i leiligheten og legger seg rett ned. Aussien er helt spesiell. Tar man tak i noe og gjør det på riktig måte så viser resultatene seg fortere enn man forventer.


1 kommentar: