onsdag 8. juli 2009

Kontakt-trening

De siste dagene så har det vært "kontakt" som har stått på timeplanen vår. Kontakt i alle mulige situasjoner. I dag var Linn og jeg og trente i sandsbukta sammen med en lydighetsgjeng der. Det var utfordrende både for meg og hunden. Vi tok tre økter der jeg ga ham knallbelønning for å komme inn til meg. Alt jeg fokuserte på var egentlig at han skulle titte på meg og ikke de andre hundene. De to siste øktene hjalp Camilla meg ved å holde linen og ga meg en del råd. Jeg så at Felix ble mer og mer opptatt av meg og jeg pøste på med godbiter og drakamper for å være med meg. Camilla syns også at bakpartskontrollen til Felix er litt dårlig så det skal jeg øve på fremover.

Linn og jeg har også vært en del sammen i det siste og vi har sluppet hundene på ulike steder. Når Felix kommer til meg så klikker og belønner jeg. Jeg prøver å passe på at jeg belønner hvert minste blikk i min retning og jeg ser at dette gir resultater. Øvelsene har blitt lagt litt til side de siste dagene, men jeg syns kontakt og innkalling må prioriteres nå i disse hormonelle tider. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar