lørdag 11. juli 2009

Trening på Oppdøl

I dag har Pia og jeg trent sammen med lydighetsgjengen. De hadde konkurransetrening i dag og vi kom akkurat tidsnok til å se to ekvipasjer gå eliteklasse-øvelser. De er flinke til å velge nye steder og denne gangen var det på en gressbane på Oppdøl. Hva trente vi på?
  • Kontakt. Hadde på Felix langline mens alle de andre hundene trente litt lenger borte på banen. Felix holdt seg til meg og sprang ikke ut i linen mer enn en gang (da en hund sprang forbi). Han bjeffet heller ikke en eneste gang!!!!! FREMSKRITT!!!!
  • Frivillig utgangsstilling. Kombinerte denne med et par skritt fri ved fot. Jeg er veldig fornøyd. Tøyde ikke strikken slik at han mesteret å gå ved fot uten å se bort en eneste gang. Opptur her også med tanke på at det var en ny plass. Lave kriterier gjorde susen.
  • Jeg ble kommandert alene uten hund. Kommet frem til at jeg antagelig velger høyresvinger under vending helt om. Lærerrikt å få tilbakemelding på hvordan jeg går, for jeg vil jo gå på en måte som er lettest mulig for hunden å forholde seg til!
  • Innkalling fra sitt. Måtte feile ham på tyvstart 2 ganger før han satt med rumpa plantet i bakken. Tjoho og konger og drakamp som belønning. Moro.
  • FELLESDEKK. Ja, denne måtte jeg skrive med store bokstaver, for alle som trener sammen med meg vet at dette er en verkebyll for meg. hehe. Fartsøvelser er moro og de rolige har jeg ventet med. Denne gangen tok jeg mot til meg og la ned Felix ca.tre meter fra Wilma. I dag var visst dagen vår for jeg gikk over, hoppet foran, gikk bak og gikk noen meter fra ham. Han reiste seg ikke en eneste gang! DETTE SKULLE JEG HA FEIRET!!! :D

MEN SÅÅÅÅÅÅ kommer det TRISTE!!! Felix har skadet foten sin!!!! Da jeg kom hjem så jeg at den høyre foten var hoven og han tråkket bare på tåputene. Han har fått seg en skikkelig rift i den store puten på forfoten sin. Kontaktet veterinær, men siden såret ikke er dypt (huden er skrellet av) så skulle jeg behandle det selv. Vasket det med kamille-te, hadde på en blanding av zink-salve og aloe vera og hadde bandasje på. Har også kjøpt noen søte hunde-sokker som han kan bruke når han er ute. Felix var trist i blikket etter denne behandlingen, helt til jeg kom med en trøstegave: pipeleike med tau (som Pia har til Wilma). Da begynte halen å gå og vi var glade igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar