onsdag 1. juli 2009

Mye å oppdatere... :)

I helgen var jeg på canis-kurs igjen og her er en liten oppdatering.

  • Stå under marsj. Begynte baklengs, la på kommando og gikk så fremover. Må ha en sikrere fri ved foten før jeg kan begynne å trene den fremover
  • Hopp-teknikk øvelse med kavaletter. Dette var noe Felix syns var kjempemoro. Kom frem til at han hopper bra.
  • Innkalling fra sitt. Begynte å legge på lurekommandoer og feilet ham om han kom når jeg sa f.eks bøtte. Skjønte poenget på andre forsøk.
  • Stimuluskontroll på vær så god kommando. Felix var ikke helt giret på noen belønning i varmen så fikk ikke helt til denne, men får trene på det fremover.
  • Fellesdekk. Denne må jeg øve på fremover. Har utsatt denne litt, men skal bruke mye tid på den i sommer.

Nok en super helg med mye finevær. Takk til Marianne for en vel gjennomført treningshelg!

Dagene etter kurset.
Mandag: Var sammen med Linn og Frida hele dagene. Reiste til hytta og lot hundene bade. Trente innkalling gjennom hele dagen og klikket for at han valgte å komme til meg istedenfor å bjeffe. Oppe med hundeklubben trente jeg litt utstillingstrening, og dekk ved siden av Frida der jeg gikk over Felix og spratt litt hit og dit mens han måtte holde posisjonen.

Tirsdag: Sammen med Linn og Frida den dagen her også. Var i byen og trente litt på kontakt. Ble mange forstyrrelser så Felix laget en del lyd. Skal trene i byen flere ganger fremover. Hadde tirsdagstreningen hjemme hos meg. Svein Tore/Kia/Chili og Linda/Tessa/Vicky kom og vi hadde for det meste hundene løse.

  • Trente hoppteknikk og innkalling fra sitt. Kjempebra at Felix valgte å trene sammen med meg istedenfor å bry seg om de andre hundene.

Om kvelden tok Linn og jeg oss en kjøretur og da slapp vi Frida og Felix oppe ved et vann. Da fikk jeg bevist at innkallingstreningen allerede ga resultater. Stoppet ham to ganger da han var på vei ut for å bjeffe på en skummel båt og en enda skumlere bil som sto i ro. Haha spøkelser overalt.

Onsdag: Trente sammen med blant annet Monica og Camilla i Sandsbukten. Hadde langline på Felix og jeg er superfornøyd med at han valgte å trene med meg istedenfor å bry seg om de andre hundene som trente et stykke lenger borte. Trente innkalling fra sitt og kontakt. Trente også til utstilling og ser at det må jeg fokusere på frem til søndag. Felix hoppet og spratt i båndet og skulle ha drakamp med båndet isteden. Camilla sprang en runde med ham helt på slutten og da sprang han nydelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar